hur ofta behöver hissen service?
Lagen kräver minst ett servicebesök per år, men hur ofta just din hiss bör servas beror på faktorer som exempelvis:
- Hisstyp, fabrikat, ålder och drivsystem
- Hissens placering och användningsfrekvens
Om du eller din verksamhet är helt beroende av att hissen fungerar, rekommenderas tätare servicebesök med förebyggande åtgärder för att undvika oförutsedda driftstopp.
Vilka typer av avtal finns det?
Vi erbjuder beredskapsavtal och serviceavtal som kan skräddarsys och kombineras efter dina specifika behov.
- Beredskapsavtal: Utryckning vid driftstopp inom avtalade tidsramar.
- Serviceavtal: Grundläggande underhåll enligt överenskommen frekvens.
Kostnader för sådant som felsökning, reparationer och reservdelar tillkommer. Prata med våra kunniga servicerådgivare så förklarar de mer och hjälper dig att hitta rätt avtalsmodell.
tänk förebyggande
Smart, förebyggande underhåll skyddar din hiss från att slitas ut i förtid.
- Förebyggande serviceåtgärder minskar risken för skador och slitage.
- Regelbundet underhåll förlänger livslängden på din hiss.
- Att tänka efter före lönar sig alltid – både för dig och för miljön!
undvik dyra reparationer
Om hissens komponenter byts i tid kan du undvika oväntade driftstopp och dyra reparationer.
- Förebyggande byten av komponenter åtgärdar problemen innan de uppstår.
- Rätt förebyggande åtgärder minskar risken för oväntade driftstopp.
- Ett enda komponentbyte kan undvika flera kostsamma reparationer.